• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sålt aktier

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Satt och rensade lite idag på min banksida och hade totalt glömt bort att jag har sålt 2 st aktier i år
Dessa ska ju deklareras nästa år men går det att göra det efteråt om jag vill ha skatteåterbäringen i april ?
Alltså skickar in utan ändring och redovisar aktierna senare eller kommer det bli kontroll automatiskt vid sålda aktier?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det sålt i ett isk så går det bra
Är det sålt från vanlig depå kan du inte skicka in utan att fylla i om aktierna
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Vad händer om man skickar in utan ändring? Finns aktierna ifyllda på deklarationen redan?

Mitt minne är inte det bästa men har skrivit in i det i almanackan för säkerhets skull..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad händer om man skickar in utan ändring? Finns aktierna ifyllda på deklarationen redan?

Mitt minne är inte det bästa men har skrivit in i det i almanackan för säkerhets skull..

Den elektroniska går inte att skicka in utan att du fixar det där.

Pappersvarianten går väl skicka in men blir ju juni i bästa fall ändå med den
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du kan begära förtida återbetalning om du har skäl som skatteverket accepterar.

Det brukar knappt hinna bli januari innan en tråd om det dyker upp, du kan vänta in den
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Du kan begära förtida återbetalning om du har skäl som skatteverket accepterar.

Det brukar knappt hinna bli januari innan en tråd om det dyker upp, du kan vänta in den
Det är inte aktuellt med förtida återbetalning och spelar väl egentligen ingen roll när återbäringen kommer, vill helst inte åka på nån avgift eller nått sånt för att jag har glömt bort att deklarera dessa ynka aktier..
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det är inte aktuellt med förtida återbetalning och spelar väl egentligen ingen roll när återbäringen kommer, vill helst inte åka på nån avgift eller nått sånt för att jag har glömt bort att deklarera dessa ynka aktier..
Köpte, av rent slarv, aktier till min KF, när avsikten var att köpa dem i min ISK i samma bank.
Flyttade aktierna till ISK, detta räknas som försäljning, och det dök upp som "du måste fylla i blankett K4" vid nästa deklaration.
Var lätt att se vad jag köpt för och vad värdet var vid flytten, handlade om några tior plus.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Köpte, av rent slarv, aktier till min KF, när avsikten var att köpa dem i min ISK i samma bank.
Flyttade aktierna till ISK, detta räknas som försäljning, och det dök upp som "du måste fylla i blankett K4" vid nästa deklaration.
Var lätt att se vad jag köpt för och vad värdet var vid flytten, handlade om några tior plus.
Aktierna såldes från mitt ISK men det spelar ingen roll för om jag har fattat det rätt ska de deklareras på en K4 iaf. Skulle bara känns surt att få nån straffavgift för att jag har råkat glömma bort en försäljning på 2 aktier för 300kr..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Aktierna såldes från mitt ISK men det spelar ingen roll för om jag har fattat det rätt ska de deklareras på en K4 iaf. Skulle bara känns surt att få nån straffavgift för att jag har råkat glömma bort en försäljning på 2 aktier för 300kr..
Försäljning i ett isk deklareras väl inte?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Har jag fattat fel? Kollade på pappret jag fick vid försäljningen och där står det att jag ska spara det till deklarationen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp